Frågor & svar om flytten av NSGs verksamhet

Vart har ni flyttat?

Vi har flyttat vår verksamhet till Västberga allé 36B, plan 4, 126 30 Hägersten.


Varför har ni flyttat?

För att kunna expandera verksamheten och framförallt utveckla vår återvinningshantering behövde vi större ytor och lokaler helt anpassade till våra särskilda behov.


Varför Västberga?

För att kunna ta nästa steg i utvecklingen av våra återvinningstjänster var vi, pga. gällande regelverk, tvungna att flytta till ett industriområde. Det logistiskt goda läget intill E4:an samt närheten till Stockholm City gjorde att valet föll på industriområdet i Västberga.


Varför har ni inte informerat om flytten tidigare?

På grund av säkerhetsmässiga skäl var vi tvungna att genomföra flytten innan vi kunde gå ut med informationen till våra kunder.


Skalar ni ned er verksamhet?

Tvärtom! Vi är just nu i en expansionsfas och utvecklar flera delar av vår verksamhet. Vi strävar efter att ständigt ligga i framkant.


Går det dåligt för NSG?

Nej. Vi växer både till omsättning och organisation och strävar hela tiden efter nya sätt att utveckla och expandera vår verksamhet.


Flyttar ni för att spara pengar?

För att kunna utveckla vår grossistverksamhet, bredda vårt sortiment och hålla ett större lager är det viktigt att lokalhyrorna inte är för höga i relation till de produkter vi lagerhåller. På så vis ger de lägre lagerkostnaderna större möjligheter att utveckla grossistverksamheten med bibehållna priser till våra kunder. Totalt sett innebär flytten dock ingen besparing, utan är tvärtom en stor investering för framtiden!


Har ni en butik? 

Nej, vi har inte någon fysisk butik, utan vi utvecklar just nu istället en vassare webbshop som kommer att lanseras i höst. Fokus kommer främst att ligga på användarvänlighet, detaljerade produktbeskrivningar, högkvalitativa bilder samt smidiga betallösningar. Beställningsprocessen kommer därmed bli ännu enklare. Beställ gärna i vår webbshop.

 

Varför har ni inte längre en butik?

Våra kunder är i dagsläget utspridda över hela Sverige och Finland. Vårt mål är att kunna erbjuda bättre service till alla våra kunder, således även till dem som inte är verksamma i Stockholm och har möjlighet att besöka oss. Vi optimerar därför vår verksamhet så att vi ska bli ännu bättre och effektivare vid köp på distans – via webbshopen, mail och telefon. Säkerhetsaspekten har också varit en faktor som har medverkat till detta beslut.


Kan jag hämta min order?

Du som företagskund är välkommen att komma och hämta din order; uppge endast att du önskar upphämtning när du gör din beställning. Vänligen notera att det dock ej är möjligt att göra tilläggsbeställningar på plats i samband med upphämtning.



Hur åker jag kollektivt?

Det finns flera bussar att välja på. Den närmsta busshållplatsen är Elektravägen och därifrån är det ca 200 m promenad. Du kan t.ex. ta buss 145 från Årstaberg eller Älvsjö, buss 726 från Fridhemsplan eller buss 165 från Liljeholmen. För fler alternativa resvägar, besök sl.se.


Hur kör jag bil?

Norrgående E4:an: Ta avfart 154 mot Västberga, håll till höger mot Hägerstensåsen. Ta den första avfarten i rondellen till Västbergavägen. Därefter ta andra avfarten i nästa rondell till Västbergavägen.

 

Södergående E4:an: Ta avfart 154 mot Hägerstensåsen, ta den tredje avfarten i rondellen mot Västbergavägen. Ta därefter den andra avfarten i rondellen till Västbergavägen.


Från Västbergavägen: Efter 200 m sväng vänster till Elektravägen. Efter 300 m sväng till höger till Västberga Allé och sedan direkt till höger igen för att komma till Västberga allé 36B. Vi sitter belägna i den stora blåa/tegel byggnaden, plan 4.


Finns parkering?

Vi erbjuder våra kunder gratis parkering i garaget i samma byggnad. Sväng höger när du kommit ned, platserna är märkta med NSG.



Har du fler frågor gällande flytten? Vänligen kontakta Fredrik Lichtenstein, Sälj- och marknadschef, Fredrik.Lichtenstein@nsg.se.




Aktuella Nyheter Se alla nyheter